3 december 2021

Linkbuilding lastig? Heb je al gedacht aan ‘White label linkbuilding’?

Als eigenaar van een SEO-bedrijf of digital marketing bureau krijg je vast en zeker veel aanvragen van online bedrijven over linkbuilding. Dit zijn absoluut potentiele klanten voor je, maar weet je zeker dat je genoeg middelen hebt om goede linkbuilding service te leveren? Als het antwoord nee is, is dit zeker geen probleem en is er een goede oplossing; white label linkbuilding.

In het kort: wat is linkbuilding?

Linkbuilding is eigenlijk wat het woord al zegt; het verwijzen naar andere webpagina’s of websites op je webpagina door een link neer te zetten. Linkbuilding is er in twee varianten; interne- en externe linkbuilding. Om te beginnen met interne linkbuilding: in je tekst link je door naar andere webpagina’s op jouw website. Dit kan bijvoorbeeld een pagina zijn dat meer informatie bevat over een bepaald product; ‘klik hier voor meer informatie.’ Externe linkbuilding is dat vanuit andere websites naar jouw websites wordt gelinkt. Een voorbeeld hiervan is dat een beautyblog iets schrijft over lipsticks en een link naar jouw webpagina over je lipstick producten plaatst.

Waarom is linkbuilding belangrijk voor een website?

Linkbuilding is onderdeel van zoekmachine optimalisatie en dus ontzettend belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Autoriteit is een belangrijk onderdeel om hoger in de zoekresultaten te komen. Dit is te verkrijgen door externe linkbuilding; het verkrijgen van links op relevante websites. Het lijkt misschien zo dat ‘hoe meer links naar de website, hoe beter’, maar dit is helaas niet zo. Google vindt kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Een link van een website met veel autoriteit wordt van meer waarde gezien door Google dan een website met lage autoriteit. Een voorbeeld hiervan is dat een link vanuit een nieuwswebsite zoals RTL-nieuws wordt als kwalitatief gezien in vergelijking met een link vanuit de lokale bloemist.

Tenslotte; wat is ‘White label linkbuilding’?

White label linkbuilding is eigenlijk het proces waarin een SEO-service aanbieder een ander SEO-bedrijf helpt backlinks voor een website te bouwen. De voordelen van White label linkbuilding is dat de SEO-service aanbieder het backlink report volledig merkloos naar het andere SEO-bedrijf verstuurd inclusief alle rechten van eigenaarschap. Hierdoor kan het SEO-bedrijf de gegevens zelf branden met hun merk en opsturen naar de klant. Als digital marketing bureau kan dit dus ontzettend handig zijn als je zelf niet de middelen hebt om je klanten te helpen met linkbuilding. Benieuwd? Lees dan hier de mogelijkheden zodat je de juiste keuze zult maken, want dat is natuurlijk erg prettig.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *